Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Alam Petua - Macam Mana Nak Lebatkan Rambut Lelaki


Alam Petua

Petua kali ini untuk melebatkan rambut, khususnya bagi kaum lelaki, dalam dunia ini terdapat pelbagai cara moden atau traditional untuk merawat rambut supaya menjadi lebat. Sebelum itu ketahui lebih lanjut kenapa keguguran rambut terjadi sehingga ia menyebabkan kekurangan rambut baru tumbuh, salah satu sebab keguguran rambut kerana terlalu banyak pemakanan yang mengandungi "ajinomoto", serta kegunaan syampu harian yang tidak sesuai dengan kulit kepala anda,

Perkara lain yang anda harus hindari ialah memakai topi yang ketat di bawah panas terik, keguguran rambut juga terjadi kerana masalah kelimumur.


Baiklah, berikut ialah petua semulajadi atau natural untuk melebatkan rambut ialah dengan menyapu minyak sapi, se-eloknya 2 kali seminggu atau lakukan secara kerap terutama jika anda sedang bercuti, ini kerana ia akan menimbulkan bau yang tidak enak bagi sesetengah individu sekiranya anda sedang bekerja atau sedang bergaul dengan orang ramai.

Cara lain ialah dengan memicit micit diubun kepala ketika bersyampu, serta sapukan minyak zaitun selepas habis bersyampu sebelum menyapu krim rambut.

Recent Posts Photography