Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Penyembuh Sakit Gigi


Alam Petua

Cara cara penyembuh sakit gigi yang paling berkesan! Anda mungkin tak pernah terlintas dan belum temui apakah ubat atau cara yang paling berkesan.

rawat
Merawat Gigi

 

Ramai yang tidak tahu dan tidak menjumpai apakah petua yang paling istimewa, di dalam laman blog rata rata mereka menyarankan penggunaan seperti;

  • Mengunyah bunga cengkih
  • Kumur dengan air garam
  • Tempel asam jawa pada gigi yang sakit
  • Telan ubat sakit gigi yang dijual dengan harga dalam linkungan harga RM2.00?
  • Atau kumur dengasn air asam limau nipis?
  • Gosok Gigi dan kumur dengan "Listerine Original" ubat kumur yang lain tak cukup berkesan.
  • "Sekiranya kesemua diatas tak dapat menyembuhkan sakit gigi, maka perkara pertama sebelum melakukan yang kedua, ialah dengan menelan ubat "Ponstan" iaitu "pain killer". Mustahil jika ponstan masih tak dapat menahan sakit gigi anda, jika ini masih berlaku, maka anda tak ada alternative lain kecuali "mencabut gigi".
    Ponstan
    Ponstan Untuk Menghilang Sakit Gigi
Itu semua hanyalah bersifat sementara, apa yang kami ingin sarankan disini ialah bukan bahan bahan yang dinyatakan diatas.

Mengunyah "bunga cengkih", berapa lamakah anda dapat bertahan? kerana lama kelamaan anda merasa gusi anda menjadi kebas dan tidak selesa.

"Kumur air garam" jawapannya anda harus menjauhi kerana "air garam" akan menghakis gigi anda mernjadi nipis dan mudah terdedah terbukanya enamel gigi.

"Tempel asam jawa" berapa banyakkah asam jawa yang harus ditempel? kerana lama kelamaan anda juga tertelam air asam dan mengakibatkan cirit birit.

"Telan ubat gigi" cap muka orang atau cap kaki tiga? itu hanyalah sementara atau kumur menggunbakan air limau nipis atau menitik airnya ke gigi? itu bukan cara yang berkesan.

Maka anda akan akur kerana semua itu tidak berguna, dan berfikir untuk cabut? Tunggu, kerana anda belum menjumpai "the cure"


Kalau anda pergi berjumpa dengan doktor gigi, doktor hanya berkata " Kena cabut". Jawapan seorang doktor bukan satu jalan yang terakhir.

Kami percaya ramai juga yang berkata ubat penyembuh sakit ialah "Cabut" ialah jalan penyelesaian, "Tidak" anda masih ada harapan.

Ubat yang paling berkesan ialah, sila mencari pil sakit gigi yang bernama "Ponstan" yang bewarna kuning dijual dengan harga RM10.00 sebanyak 10 biji satu papan atau satu keping, ia seperti gula candy kalau anda melihatnya. Ubat ini jarang jarang ditemui. Dan kami mengetahui hanya satu kedai sahaja yang mengjual ubat ini di Kuala lumpur.

Insyallah!!!! dalam sehari sila telan 4 biji, iaitu pagi 2 biji dan sebelah malam sebanyak  2 biji. jika sakit gigi anda tak juga sembauh, sila hantar komen di blog ini biar semua tahu. Dan jika sembuh khabarkan pada semua, biar mereka yang mengalami sakit gigi dapat
THE BLOG DECORATOR

Recent Posts Photography