Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Kesihatan Ideal Untuk Kesihatan Serta Awet Muda


Alam Petua  
Dalam dunia serba moden serta kehidupan yang bebas dan juga cara  sara hidup yang tinggi dewasa ini, memang tak mustahil ramai yang telah mengambil cara hidup "shotcut". Kerana mengejar waktu, dalam cara kerja yang tak menentu, samada dari segi pemakanan.

Untuk mengamalkan cara hidup sihat serta menjaga "Awet muda" memang tak dapat dinafikan amat sukar kerana terbatas oleh cara kehidupan yang moden. Sepatutya cara moden dapat memendekkan cara kerja akan tetapi ia tidak akan berlaku, disebabkan masalah yhang dialami seperti kewangan yang mencukupi. Lalu kita makan apa sahaja yang ada dan yang mampu.
Buah Kerdas 



Awet Muda ialah satu amalan dan memerlukan cara yang teliti, ikaitu dari segi pemakanan, pemjagaan tubuh badan seperti yang telah disiarkan pada sebelum ini  "Rahsia Amalan Awet Muda"


Untuk menjaga "Awet Muda" anda mesti menanam azam yang kuat dan tekad serta percaya atau "confident" anda mampu melakukan.

Jadi;
Anda perlu memakan seperti  ulam ulaman, umpamanya, "Buah Kerdas" kerana ia mampu mengubat buah pinggang, sama juga seperti "Buah Petai" usah bimbang bau di mulut kerana anda dapat memberus gigi dan menggunakan ubat kumur seperti "Listerine Original". Amalkan meminum "Air Suam dicampur dengan seketul garam" Meminum "Air Asam Jawa". Perbanyakan pengambilan makanan ulam ulaman. Amalakn memakan "Limau Kasturi" dengan kulit, Buah limau kasturi baik

juga menghilangkan bau ketiak yang hangit seperti article sebelum ini dalam amalan menjaga “Bau Ketiak”.

Penjagaan harian untuk kekalkan "Awet Muda" ialah sila mencuci muka selepas bangun tidur serta sebelum tidur, dan minum air suam. Sekali sekala sila amal hiburkan diri sendiri untuk menghilangkan stress. Dan juga amalkan "Yoga" sekiranya anda mampu jangan makan makan yang "heavy" selepas pukul 7 petang.

Mampukan anda tidak mengambil makanan segera? samada dalam bertin? Makan hanya berlauk sayur dengan sedikit daging, ayam, ikan?

Kesilapan bagi kaum wanita ialah memakai terlalu peralatan kosmetik seperti "faundation" dan macam macam krim lagi, sebenarya krim tersebut penyebab kulit muka menjadi rosak selepas dipanah matahai, sebab itulah anda perlu menggunakan produk yang di iktiraf oleh dunia persolekan.

Untuk penjagaan "Awet Muda" anda tak perlu menempil bedak atau cream muka yang tebal, selepas dicuci muka anda kembali seperti asal. Ia umpama menipu diri anda sendiri.


THE BLOG DECORATOR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tanya Apa Sahaja Kami Sdia Membantu!!!!

Recent Posts Photography