Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Rahsia Amalan Awet Muda


Alam Petua  
Sebut pasal "Awet Muda" memang semua orang impikan, namun berapa ramai yang benar benar ingin mengamalkanya? 

Setengah dari kita memang tidak percaya pun, kerana terima lumrah "Alam" yakni semua orang atau semua kehidupan di atas dunia lambat laun akan mengalami penuaan. Namun begitu pasti ada juga yang tertanya pada diri sendiri apabila melihat orang yang usia dari kita nampak lebih muda dari kita? adakah anda masih tidak percaya lagi?
Alam Petua
Photo: PRADA




Lalu kita pon berkata dalam hati iaitu "mungkin hormon dirinya tidak serupa dengan diri kita" ia hormon itulah yang membezakan samada penuaan terjadi.

Sesi "Awet Muda" kali ini, penulis ingin ketengahkan cara cara melambatkan hormon penuaan dengan cara yang betul, iaitu seperti berikut;
- Walau sepenat mana pon anda selepas bekerja, jangan lupa mencuci muka dengan produk yang bebas dari "paraben atau bahan kimia" pada kebiasaanya produk yang mahal adalah yang terbaik kerana ia melepasi kajian "dermatological".

- Mengurut muka atau mencuci muka dengan mengurut secara pusaran iaitu bermula dari dagu dan perlahan lahan keatas. Serta sila guna "Scrub Muka" seeloknya seminggu 2kali.

- Amalkan meminum air "Asam Jawa" suam.

-Jangan ikutkan hati yang "Stress" jika anda mengalaminya sila hapuskan perasaan dengan apa cara sekali pun.

-Jaga pemakanan, jika anda mampu menahan nafsu makan, mulakan memakan sayur sayuran yang di "steam" atau cara masakan yang lain, tetapi cara "steam" adalah yang terbaik.

- Sila amalkan meminum sesudu minyak zaitun sebelum tidur. "Sekiranya kulit muka anda jenis berminyak, guna dengan kuantiti yang rendah. Atau mencampur minyak zaitun kedalam periuk nasi yang baru direbus.
Alam Petua
Photo: Emporio Armani Collection


Jika perkara yang disebut atas anda telah amalkan maka, cara seterusnya ialah menjaga pemakanan harian anda, jaga kulit muka, jaga tubuh anda dari hujung kaki sampailah kerambut kepala. Kemudian di episode akan datang penulis akan mengetengahkan kenapa sukar nak menjaga raut wajah anda, seperti mengalami masalah jerawat, jeragat, kesan "pigmentation" kerana ini ialah salah satu sebab kenapa anda mengalami cepat tua diwajah.

THE BLOG DECORATOR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tanya Apa Sahaja Kami Sdia Membantu!!!!

Recent Posts Photography